miercuri, 27 aprilie 2016

Inseminarea Artificiala, un vis naruit

Un copil este rodul iubirii a doi oameni, iar vestea sarcinii nu poate decat sa ii bucure pe viitorii parinti. Atunci când bebelusul intarzie sa apara, in functie de istoricul personal si de rezultatele analizelor pacienta poate avea indicatie de IA (Inseminarea Artificiala). Primul gand al femeii puse intr-o astfel de situatie este sa citeasca pe internet despre metoda, pentru a sti la ce riscuri se supune si ce va simti in momentul procedurii. Chiar daca parerile sunt impartite in mediul online, chiar daca sunt doamne ce sustin ca au simtit durere sau, din contra, nu au prezentat nici un fel de disconfort, un lucru este sigur: bebelusul nu se naste din placere, ci din necesitate.

O buna prietena din Bucuresti, Diana, mi-a povestit despre experienta ei. Fiindca m-a impresionat foarte tare, am rugat-o sa isi scrie chiar ea povestea:

"Dupa cativa ani de incercari nereusite, medicul ne-a recomandat sa incercam o IA.
Am inceput sa fac stimulare cu comprimate clostilbegyt de 25 mg din ziua 2 a ciclului menstrual. In ciuda comentariilor gasite pe forumurile aspirantelor la sarcina, nu am prezentat reactii adverse grave. Starea de oboseala sau o mica balonare intr-o anumita zi nu stiu daca sa le pun neaparat pe seama medicamentelor sau a stresului. Mai degraba sunt stari ce intervin si in viata mea obisnuita.
Au urmat monitorizarile ecografice realizate începând cu ziua 10, iar când medicul a considerat ca foliculul este destul de mare (depasise 20 de mm) mi-a facut o injectie cu Ovitrelle, pentru spargerea acestuia.
La circa 12 ore de la injectie se estimeaza ca ovulul este eliberat, asa ca am fost programata la IA (in ziua 14 a cm).
In teorie, procedura este una simpla, asemanatoare cu HSG. Sperma prelucrata in laborator este introdusa intr-un instrument ce are la capat un furtunel lung de grosimea suportului de ac de seringa. Asezata pe scaunul ginecologic, daca stai relaxata totul este in regula. Durerea este medie, deci suportabila. Eu am comparat-o cu prima zi de ciclu, când e nevoie sa iau un Nospa sau alt medicament pentru a ma putea concentra mai mult la treburile zilnice decat la ovare...
Dupa procedura am mai stat pe scaun, cu picioarele ridicate, circa jumatate de ora, dupa care mi-am continuat programul normal, fara nicio interdictie.
Peste circa 2 saptamani am facut un test de sarcina, care a iesit negativ. Nu mi-am pierdut speranta. Din contra, am continuat sa sper inca intr-o minune, doar ca visul s-a spulberat când am ajuns la baie. Bine macar ca nu am mai apucat sa stric inca un test, mi-am zis... Ma gandeam ca poate am gresit cu ceva si Dumnezeu ma pedepseste, sau poate e doar un semn ca nu sunt inca pregatita sa fiu mama, sau poate nu mi-e dat sa fiu deloc... Un vis naruit!"

Reactualizare:
A doua experienta a fost complet diferita. Citeste AICI!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu