vineri, 10 martie 2017

De ce sa fii mamica tanara

"Niciodata sa nu spui niciodata!", zice o vorba din popor.
La putin peste douazeci de ani, viata e roz din toate punctele de vedere. Ai un job, un iubit, o familie sanatoasa. Totul este perfect si viitorul pare sa sune promitator, luand in calcul ca esti abia la inceput de drum. Incerci sa raspunzi la intrebarea stupida pusa de multi angajatori la interviu "Unde te vezi peste 5-10 ani", iar ochii ti se umplu de lumina: "Am jobul ideal, casnicia perfecta si casa  plina de zambete de copii". Aiurea... De parca totul s-ar face batand din palme.

Toata viata m-am gandit ca vreau sa fiu o mamica tanara. Imi amintesc de remarcile frumoase pe care le faceau oamenii atunci cand ieseam cu mama la plimbare, in copilarie, multi crezand ca este sora mea ... In plus, tot studiind problema am ajuns la concluzia ca, pe masura ce trece timpul, oamenii isi pierd rabdarea si mintile lor au timp sa nascoceasca tot felul de frici cu privire la cresterea copilului:
"Oare voi fi in stare sa il cresc cum trebuie??
"Voi sti sa il stapanesc atunci cand va fi pe pas gresit si sa il invat eu ce e bine? Dar oare eu stiu ce e bine?"
"Oare copilul imi va afecta in vreun fel cariera, sau poate viata de familie?"
"Oare ne vom descurca cu banii?"
"Oare..., oare..., oare...?"
In schimb, fetele care raman insarcinate de foarte tinere nu mai au timp sa nascoceasca toate aceste ganduri care, desi par intemeiate, dupa parerea mea nu cred ca trebuie luate in calcul foarte mult. Poate pare ciudat ce spun, dar cine e parinte stie la ce ma refer: De fapt, niciodata nu esti pregatit cu adevarat pentru acest pas. Tot timpul va ramane ceva nerezolvat, se vor face compromisuri sau pot aparea surprize chiar si atunci cand totul este foarte bine pus la punct, dupa un calendar precis. Pana la urma, important e ca cel mic sa vina, sa fie sanatos, iar restul se va face de la sine. Eu personal nu cunosc pe nimeni care sa fi murit de foame in tara asta, in zilele noastre. E drept ca poti trai mai bine sau mai rau, ca ii poti oferi mai mult sau mai putin, dar asta tine oarecum si de noroc, de puterea de munca si statutul parintilor, ca sa nu mai vorbesc de destin... "Ce ti-e scris, in frunte ti-e pus!", mai spune o vorba din popor. Si daca nu e sa faci ceva in viata asta, nu e, si pace... Poti sa te dai peste cap de un million de ori.
In loc de concluzie:
Lasati copiii sa vina pe lume atunci cand vor ei! Momentul pe care si-l aleg e cu siguranta cel mai potrivit si pentru voi. Nu va panicati! Dumnezeu stie cel mai bine cum aseaza lucrurile si cat poate duce fiecare! Si-apoi, daca asteptati prea mult pana va hotarati e posibil sa descoperiti ca lucrurile nu se intampla atunci cand vreme noi. Iar de la o varsta mai inaintata, sarcina apare mai greu...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu