vineri, 5 august 2016

Laparoscopia exploratorie "vede" din exterior uterul, trompele si ovarele

Laparoscopia exploratorie este recomandata de medicii ginecologi atunci cand doamnele acuza menstruatii extrem de dureroase, cand este suspectata endometrioza sau alte afectiuni ale aparatului reproducator. De asemenea, laparoscopia exploratorie poate reprezenta o varianta optima pentru investigarea permeabilitatii tubare, inlocuind mai vechea Histerosalpingografie (HSG), care verifica de asemenea funtionalitatea trompelor uterine.

Procedura
Laparoscopia exploratorie consta in efectuarea a 3 mici incizii in abdomen: una mai mare sub ombilic (prin care sunt introduse instrumente ce vizualizeaza uterul) si 2 incizii mai mici (in stanga si dreapta abdomenului, cu scopul de a introduce instrumentele ce "vad" trompele si ovarele).

In timpul procedurii medicul analizeaza aspectul organelor cu o camera, fiind pregatit sa intervina daca este nevoie, caz in care durata Laparoscopiei creste de la 15-20 de minute la circa 1 ora.
Interventia se efectueaza cu anestezie generala, pacienta fiind externata de obicei in aceeasi zi. Doar in cazul in care se descopera afectiuni si se intervine chirurgical sau in cazul aparitiei complicatiilor durata de spitalizare poate creste la doua sau mai multe zile. Decizia apartine de obicei medicului curant.
Experienta:
Asa cum se poate observa si din denumirea investigatiei: "laparoscopie exploratorie", medicul exploreaza aparatul reproducator din exterior. Din fericire, la mine nu a gasit nimic in neregula. Si, totusi, in urma investigatiei m-am ales cu cateva lucruri importante:
- o gaura de 500 de euro in buget (atat costa investigatia in clinica privata pentru care am optat), dar o grija in minus (mi-am luat o piatra de pe suflet, cum se spune).
- 3 "gauri" in burta - una mai mare sub ombilic si celelalte mai mici mai jos, in laterale, deci in dreptul ovarelor. Cele mici au disparut in cateva luni, cea mare se mai observa, desi au trecut mai bine de 2 ani de atunci.
- o fila in plus la dosarul cu investigatii, plus DVD pe care pot vizualiza filmuletul cu procedura (sper ca cel pe care il vad e chiar uterul meu :), oricum niciun alt medic nu a avut curiozitatea sa ceara cel putin filmul).
- o stare generala de rau si foarte rau in urmatoarele 2 zile (stare de greata, voma, ameteala, durere, etc), desi am avut grija sa nu misc capul imediat ce m-am trezit din anestezia generala si am urmat intocmai instructiunile pe care le-am primit. Norocul meu a fost ca am facut investigatia vineri si am avut la dispozitie weekendul ca sa zac. Din cate m-am documentat, sunt si persoane care nu au avut absolut nicio problema dupa investigatie, insa eu personal nu am intalnit niciuna. Poate or exista acolo, undeva, cine stie... Pana la urma, e vorba si de gradul de sustenabilitate al fiecaruia. Asa cum am descris si in postarea despre HSG sau in postarea despre Histeroscopie, se pare ca experientele mele nu au fost deloc unele placute. Sa speram ca pe viitor nu vor mai fi deloc necesare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu